سه اقدام اساسی برای فروش موفق
مهمترین نکته برای فعالیتهای فروش این است که بدانید فروش در هر زمان و مکان تحت کنترل شما نیست ولی فعالیتهایی که شما برای جذب مشتری و فروش بیشتر انجام می دهید در اختیار شما می باشد.
نتیجه این فعالیتها به طور مداوم بر روی کسب و کار و فروش شما تاثیر مثبت دارد.
3 اقدامی که هر فروشنده بایستی در کسب و کار خود انجام دهد؟
- جذب مشتریان احتمالی
- پیشنهاد فروش
- نهایی کردن فروش
شما بایستی بدانید نسبت تبدیل مشتریهای شما جهت فروش به چه میزان می باشد.یعنی بایستی با چند مشتری مذاکره نمایید تا در نهایت بتوانید فروش نهایی محصولات خود را داشته باشید.
نکته دیگر که باید توجه داشته باشید این است که باید محاسبه دقیق بابت برتر شدن را قبلا انجام داده باشید بدانید با چه تعداد فروش و یا خدمات به درآمد عالی خواهید رسید.
مطابق همین گفتهها کسب و کارتان به چه تعداد مشتری جدید نیاز دارد و چه تعداد از فروش شما به مشتریان قبلی کسب و کار شما میباشد.
فرمول کلی 20-5-2-1 برای این مورد وجود دارد !
آقای برایان تریسی در کتاب خود با نام Sales success فرمول 20-5-2-1 را ارائه نموده است این ترکیب بدین معنی می باشد که شما برای یک فروش بایستی با 20 مشتری احتمالی تماس بگیرید در نهایت از 20 تماس شما تعداد 5 نفر تقریبا قبول می نمایند که مذاکره حضوری داشته باشند که و به این 5 نفر پنج پیشنهاد خوب برای دریافت محصول یا خدماتتان بدهید بیشتری بابت خرید محصول و یا خدمت داشته باشید.
بعد از مذاکره با این 5 نفر نتیجه این خواهد شد که شما 2 نفر را برای پیگیری فروش دنبال خواهید نمود. و در انتها می توانید با تکنیکهایی که گفته ایم و یا خواهیم گفت به یک نفر از آنها بفروشیم.
حتما باید بدانیم که یک مدل کلی می باشد شما برای خودتان مدل واقعی کسب و کارتان را پیدا نمایید.
نکته قابل توجه اینکه برای فروش بیشتر بایستی مشتریان را به خودتان و کسب و کارتان جذب نمایید. در صورتی که شما قصد این را دارید که سهم بیشتری از بازار کسب و کار خودتان را داشته باشید لازم است دائما نسبت به جذب مشتریان جدید اقدام نمایید.
لازم به ذکر است روشهای گوناگون بابت جذب مشتریان جدید وجود دارد و برای هر کسب و کاری متفاوت می باشد . ما به شما قول می دهیم که در مباحث بعد آتی نسبت به درج مقالههایی با عنوان انواع رسانهها و روش تبلیغات در رسانه تا رسیدن به مشتریان هدف اقدام خواهیم نمود.
همکاری در:
برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.