انواع ويژگيهاي مشتري
- ویژگی جمعیت شناختی
شما بایستی مشتریان احتمالی ایدهآل را تعریف کنید. سن، تحصیلات، شغل، ساختار خانوادگی و تجربیات قبلی او از محصول را مشخص نمایید.
در کشور آمریکا هر ساله میلیاردها دلار صرف تحقیقات بازار می شود . شما اگر قرار است به جایگاه برتر فروش برسید بایستی به این اطلاعات دست پیدا نمایید بعد از پیدا نمودن این اطلاعات شما راحت می توانید در همان ابتدا مشتریان احتمالی مناسب را از نامناسب جدا نمایید.
- ویژگیهای روانشناختی
شاید این ویژگی مهمترین موضوع در حوزه کسب و کار و کسب موفقیت در فروش امروز باشد.
باید به بررسی ذهن مشتریان بپردازیم ترسها، امیدها ، آرزوها ، و رویای مشتریانتان چیست ؟
محصول شما چه مشکلی از مشتری حل می نماید؟ محصول شما چه نیازی برطرف می کند؟ برای دستیابی به کدام هدف مشتری کمک می نماید؟ در کل محصول شما چه درد و یا مشکلی از مشتری را برطرف می نماید که برای از بین بردن آن به شما پول پرداخت می نماید.
- ویژگیهای مردم شناختی
این ویژگی نو ظهور در صنعت کسب و کار دنیا می باشد. مشتریان شما چه موقع و چه وقت از محصول شما استفاده می نمایند.
با نشان دادن سازگاری محصول خود با روش زندگی معمول مشتریان آن محصول را جذابتر و خریدش را راحت کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.