شرح وظايف حسابدار
شرح وظايف حسابدار خوب
-
اداره سیستمهای حسابداری و دفترداری به نحو کارا و موثر مطابق با قوانین و مقررات مالی و قانونی .
-
نگهداری و کنترل حساب اعتبارات واگذاری و هزینه شده .
-
انجام اقدامات لازم در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد .
-
ثبت به موقع و به تاریخ وقوع کلیه وقایع مالی در دفاتر دستمزد .
-
تهیه دفاتر مالی ، تراز عملکرد ، بودجه ، حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی .
-
نگهداری حساب ریالی انبارها ، اموال و محاسبه قیمت تمام شده و قیمت فروش محصولات .
-
بررسی و تعیین انحرافات و مغایرتهای احتمالی در پرداختها و هزینه ها ، ضایعات خرید و مصرف مواد و قطعات ، ساعات کار تلف شده ، اقلام انبارها و موارد مشابه .
-
تهیه خلاصه وضعیت وصولیها ، پرداختها ، مطالبات ، بدهیها ، نقدینگی شرکت و … و ارائه آن به مدیریت مالی .
-
کنترل و نظارت بر شرایط مالی قراردادها و انجام اقدامات لازم جهت پرداخت به موقع آنها به مدیریت مالی .
-
بررسی ، تهیه و تنظیم ، کنترل و تائید کلیه اسناد حسابداری .
-
صدور اسناد مربوط به پرداخت کسورات بیمه ، مالیات ، وام و …
-
صدور اسناد صندوق و دریافت و پرداختهای نقدی .
-
انجام کلیه خدمات کامپیوتری مربوط به فعالیتهای مالی شرکت .
-
رعایت ایمنی و بهداشت و نظم و مقررات در محیط کار .
-
شرکت در کلاسهای آموزشی .
-
ارائه گزارشات مختلف از فعالیتهای مالی به صورت مستمر و ارائه آن به مدیر مالی .
-
انجام سایر امور محوله از طرف مدیر مالی
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.