رهنموده هاي 10 گانه اجراي بازاريابي انقلابي
رهنموده هاي 10 گانه اجراي بازاريابي انقلابي
بسط منابع محدود، ارتباط صميمانه با مشتري و خلق راه حل براي ارضاي نيازهاي مشتري از تاكيدات اين رويكرد است. رهنمودهاي دهگانهء اجراي بازاريابي انقلابي عبارتند از:
- مدير عامل ملزم به بر عهده گرفتن مسووليت وظيفهء بازاريابي است. مديران عامل شركتهايي كه اين رويكرد را سرلوحهء كار خويش ساختهاند، هرگز مسووليت بازاريابي را تفويض نميكنند.
- بخش بازاريابي بايد كوچك و تخت شروع به فعاليت كند و كوچك و تخت آن را ادامه دهد: مديران عامل اين نوع شركتها نبايد اجازه دهند لايههاي مديريتي ما بين بازار و آنها افزايش يابد.
- ايجاد روابط رو در رو با افرادي كه اهميت بيشتري براي شركت دارند: بازاريابان انقلابي، مزيت ارتباطات رو در رو و مستقيم را درك كردهاند و براي مشتريان وفادار و از طرفي سودآور اهميت بيشتري قائلند.
- استفادهء هوشيارانه و محتاطانه از تحقيقات بازار: بازاريابان انقلابي، استفاده از فنون ساده و عمومي را در تحقيقات بازار ترجيح ميدهند و از استفاده از تحقيقات حساسيت زا اجتناب ميكنند.
- به خدمت گرفتن مبلغان پرشور و حرارت، نه بازاريابان: اين نوع شركتها بازارياب ندارند، مبلغ دارند. مبلغاني كه شركت و هنجارها و ارزشهاي آن را از تهدل پذيرفتهاند.
- ابراز عشق و احترام نسبت به مشتريان به عنوان اشخاص حقيقي، نه به عنوان دادههايي در صفحهء كامپيوتر: بازاريابان انقلابي به مشتريان نگاه ابزاري ندارند و به جنبههاي انساني هم توجه دارند.
- ايجاد اجتماعي از مصرفكنندگان: بازاريابان انقلابي، مصرفكنندگان را تشويق به مدنظر قرار دادن خويش به عنوان يك اجتماع و در نظر گرفتن نام و نشان شركت به عنوان عامل وحدت بخش آنها ميكنند.
- تجديدنظردر آميختهء بازاريابي: بازاريابان انقلابي، قيمت، محصول، توزيع و ترويج خود را در جهت نيل به نيازهاي مشتري باز تعريف ميكنند.
- احترام به شعور همگاني: به عنوان نمونه، بازاريابان انقلابي توزيع خود را محدود ميكنند تا به وسيلهء آن وفاداري و تعهد مشتريان و توزيع كنندگان را بيفزايند. (مشتريان و توزيع كنندگان، قصد شركت را درك ميكنند)
- انطباق با نام تجاري: بازاريابان انقلابي نسبت به درستي، صداقت و شرافت نام تجاريشان حساسيت و وسواس دارند.
يكي از رويكردهاي جديد به بازاريابي، بازاريابي انقلابي است. شركتهايي مانند هارلي ديويدسون (Harley – Davidson) از اين نوع بازاريابي بهره جستهاند و به نتايج قابل قبولي دست يافتهاند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.