رمز موفقيت در تجارت الکترونيک

سالانه بيش از 500 ميليارد دلار گردش مالي تجارت جهاني را در اختيار (e-commerce) تجارت الکترونيک دارد. اين نوع خاص از تجارت که از اوايل دهه 90 ميلادي آغاز شد، به دليل سهولت در بکارگيري آن و داشتن مولفه‌هايي مانند سرعت، دقت و امنيت، از مشتري مداري بسياري برخوردار شد که در اينترنت، نمونه‌هاي زيادي از آن را مي‌توان مشاهده کرد.

اين 7 نکته زير مي‌تواند راهگشاي خيلي از موفقيت‌هاي بزرگ، در فرمت‌هاي ساده باشد.

رمز موفقيت در تجارت الکترونيک

 

نکته اول:

فرصت را غنيمت شمريد. ميانگين زماني که يک کاربر اينترنت به مرور يک صفحه اختصاص مي‌دهد، حداکثر 46 ثانيه است در طي همين 46 ثانيه است که يک تجارت برخط مي‌بايستي مشتري را جذب و با يک پيشنهاد مختصر معامله را تمام کند. يعني از زماني که يک کاربر وارد سايت مي‌شود تا يک کالا را مي‌بيند و نهايت انتخاب مي‌کند و سپس هزينه اعتباري آن را پرداخت مي‌کند، نبايد بيش از اين زمان، زمان سپري شود. فرايند مشاهده – بررسي – انتخاب و خريد، مراحل 4 گانه بهينه در تجارت الکترونيک سريع و موفق را نشان مي‌دهد.

موتورهاي جست و جو ، فهرست‌هاي طبقه‌بندي موضوعي کالا، طبقه‌بندي دسته‌اي کالا و مانند آنها، همه و همه، راههاي سريع تر رسيدن به هدف را در تجارت الكترونيك هدف قرار مي‌دهند. سايتي که براي تجارت الکترونيک راه اندازي مي‌کنيد بايد به گونه‌اي چيدمان شده باشد، که يک کاربر بتواند در عرض 46 ثانيه جنس مورد نظر را مشاهده و قيمت آن را بررسي و در فرم درخواست خريد، آن را وارد کند.

 

نکته دوم: 

به اهداف خاص فکر کنيد. شناخت مشتري و تحليل رفتار سازماني آن در دنياي مجازي ،يک اصل مهم براي مديران سايت‌هاي تجارت الکترونيک است. مشتريانتان را بشناسيد و خواسته‌هاي آنها يک نمونه بارز است. زماني که تجارت برخط را شروع مي کنيد کوچک اما درست شروع کنيد. حرکت درست بسيار مهم و کاربردي است. از همه مهمتر ، توجه به نکاتي است که خيلي‌ها به آن توجه نکرده‌اند.

 

نکته سوم :

برنامه‌ريزي تجاري قوي. آگاهي کاملي از منبع درآمدتان، يکسان کردن حسابهايتان، ساير نکات راهبردي در زمان شروع تجارت برخط و برنامه‌ريزي مراحلي که شما را به موفقيت نزديک خواهد کرد، را بايد داشته باشيد. شما بايد زمان مناسبي را براي توسعه تجارت خود و برنامه‌ريزي در جهت دستيابي به منابع درآمد جديد انتخاب کنيد. تجارت اينترنتي تاريخچه تکان دهنده‌اي دارد که تحولات فجيعي را با سرعتي شگفت انگيز ايجاد کرده است. براي رويارويي با چنين تحولاتي آماده باشيد و برنامه‌ريزي دقيقي براي پشت سر گذاشتن چنين لحظات تکاندهنده‌اي را داشته باشيد. يعني توجه به نيازها، اهداف و طريقه رسيدن به اهداف که نيازمند،IT  تعيين يک برنامه کاري مبتني بر کسب مشاوره از نخبگان و ايجاد فضاي الکترونيک درستي است.

 

نکته چهارم :

انتخاب نرم افزار تجارت الکترونيک تاجر پسند. همواره نرم افزاري را انتخاب کنيد که مديريتي آسان داشته باشد و امکان تمرکز شما را بر روي هسته فعاليتهاي تجاريتان فراهم سازد. سعي کنيد بهترين نرم افزاري که نيازهاي مخاطبان شما را در خريد راحت ياري مي‌کند ، انتخاب کنيد.

 

نکته پنجم: 

يک فروشگاه اينترنتي متفاوت ايجاد کنيد. خاطرات بصري ماندگاري بيشتري نسبت به خاطرات نوشتاري دارد. اسمي که براي سايت‌تان انتخاب مي‌کنيد، براي موفقيت شما در تجارت برخط اهميت بسزايي دارد.

 

نکته ششم: 

فروشندگان فعال خود را قوي سازيد. ابتدا براي جذب مشتري اهداف خودرا تبليغ کنيد. فروشگاه اينترنتي خود را به صورتي طراحي کنيد که يک بازديدکننده، زماني که فروشگاه شما را ترک مي‌کند از خصوصيات کالاهاي شما با خبر باشد حتي اگر تمايلي به خريد آنها نداشته باشد.

 

نکته هفتم: 

نگذاريد که مشتريانتان شما را فراموش کنند. مديريت روابط با مشتري در درجه اول اهميت قراردارد، به ويژه زماني که شما در تلاش براي ايجاد حداقل سقف مشتري پايدار هستيد .

icons

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.