بخش دوم 10 كليد طلايي بازاريابي

 

در بخش اول 5 كليد طلايي بازاريابي را توضيح داديم حال ادامه مطالب :

10 كليد طلايي بازاريابي

كليد اول  ( با زياد كردن محصولات و خدماتي كه ارائه مي‌كنيد خود را از خطر تغييرات ناگهاني مصون بداريد. )

كليد دوم ( با مشتريان تان پيوسته در تماس باشيد. )

كليد سوم ( از ادعاهاي مبالغه آميز پرهيز كنيد، )

كليد چهارم ( ادعاهاي خود را به صورت عددي به كار بريد. )

كليد پنجم ( براي ايجاد يك فروش ويژه استثنايي و غيرقابل رقابت، از تركيبي از تخفيف‌هاي ويژه و امتيازات و جوايز ارزنده استفاده كنيد. )

 

 

كليد ششم

  • همواره چندين محصول خود را در قسمت فروش ويژه قرار دهيد و براي هر كدام از آنها تاريخ پايان فروش ويژه را مشخص كنيد. وقتي فروش ويژه محصولي به پايان رسيد، محصول جديدي را جايگزين آن كنيد. با اين كار بدون اينكه محصول جديدي را عرضه كنيد، هميشه داراي فروش مناسبي خواهيد بود.

كليد هفتم

  • اگر محصولات و خدمات شما مشتريان زيادي را جلب كند، هيچ سودي نخواهيد برد، در صورتي كه آنها قدرت خريد محصولاتتان را نداشته باشند، در اين حالت شما بهتر است بازار خود را تغيير داده و مشترياني كه قدرت خريد بالاتري دارند را هدف قرار دهيد. راه ديگر پايين آوردن قيمت براي مشترياني‌ست كه قدرت خريد كافي ندارند. اين كار مي‌تواند از طريق پايين آوردن سود يا پايين آوردن كيفيت و امكانات محصول انجام پذيرد.

كليد هشتم

  • خود را از رقبايتان متمايز نشان دهيد و با ايجاد برتري نسبي نسبت به رقبا، نام خود را در ذهن مشتري حك كنيد. البته امتيازات و برتري‌هاي شما بايد به شكلي باشد كه قابل تقليد توسط رقبايتان نباشد.

كليد نهم

  • براي كسب بهترين نتيجه از آگهي‌هاي تبليغاتي متن آن را به صورتي بنويسيد كه هر بيننده و شنونده‌اي تصور كند كه آگهي براي شخص او ساخته شده است. هنگام نوشتن چنين متوني تصور كنيد كه آگهي را براي شخص بخصوصي مي‌نويسيد و نه گروهي از افراد. اين موضوع كمك مي‌كند كه آگهي شما حالت عاميانه‌تري به خود بگيرد و از حالت خشك و رسمي خارج شود.

كليد دهم

  • معمولا فروش نهايي در اولين ديدار خريدار و فروشنده حاصل نمي‌شود. به همين دليل بهتر است سيستمي را پايه‌ريزي كنيد تا اطلاعات مشتريان بالقوه‌اي كه از شما هنوز خريد نكرده‌اند را ذخيره كنيد تا به صورت مستمر با آنها در تماس بوده و به صورت تدريجي آنها را مشتاق به خريد محصول كنيد. با اين كار بسياري از كساني كه خريدي از شما نداشته‌اند، تبديل به خريداران محصولات شما مي‌شوند.

اين ده مورد و موارد بسيار ديگر مي‌تواند به هر فروشنده و هر سازماني براي فروش محصولات و خدماتش ياري رساند. از طرف ديگر بايد توجه داشت كه براي بازاريابي و فروش، به يك برنامه‌ريزي منسجم و يكپارچه و همسو با برنامه‌هاي كل سازمان نياز است و اعمال نظرياتي كه با اين برنامه ناسازگاري داشته باشد، مي‌تواند موفقيت كل سازمان را به مخاطره اندازد. بنابراين همواره بايد توجه داشت كه ايجاد هر تغييري در برنامه‌هاي بازاريابي و فروش بايد همسو با اهداف سازماني باشد. در بسياري از موارد هدف بازاريابي فقط افزايش سود و فروش نيست، بلكه مواردي همچون

  • جلب رضايت مشتري،
  • افزايش رفاه مشتري،
  • افزايش سهم بازار،
  • بيرون كردن رقيبان از بازار
  • و …

مي‌تواند هدف اصلي يك برنامه بازاريابي باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.