بخش اول ده كليد طلايي بازاريابي
اگر شما فروشنده هستيد يا اينكه توليدي داريد يا به هر شغل ديگري كه با بحث فروش سر و كار دارد مشغول هستيد، مطمئنا براي فروش كالا يا خدمات خود برنامهريزي كردهايد. البته اگر اين برنامه مكتوب نشده باشد، مسلما در ذهن خود براي اين امر مهم يعني فروش، برنامههايي داريد.
ده نكتهاي كه در ادامه از آن به عنوان كليد ياد شده از موارد اثربخش در بازاريابي و فروش موفق هستند، اما متاسفانه در اكثر مواقع در برنامهريزيهاي بازاريابي فراموش ميشوند. مطمئنا اكثر مواردي كه ذكر ميشود، اگر به صورت كارآمد در سازمان شما اعمال شود و با ديگر برنامه ها تطبيق داده شود، ميتواند كمك شاياني به فروش شما بكند.
1- كداميك از موارد زير را شما به كار ميبريد؟
2- از كداميك غفلت كردهايد؟
10 كليد طلايي بازاريابي
كليد اول
- با زياد كردن محصولات و خدماتي كه ارائه ميكنيد خود را از خطر تغييرات ناگهاني مصون بداريد. همچنين شما ميتوانيد با داشتن روشهاي مختلف بازاريابي و فروش نيز از تاثيرات تغييرات ناگهاني در امان باشيد. در اين صورت اگر تغييري اتفاق افتاد مثلا رقيب جديدي وارد بازار شد يا سليقه مشتري تغيير پيدا كرد، شما فقط قسمت كوچكي از بازار خود را از دست خواهيد داد و صدمه قابل توجهي به كل تجارت شما وارد نخواهد شد.
كليد دوم
- با مشتريان تان پيوسته در تماس باشيد. به دنبال پيدا كردن و توسعه محصولات و خدماتي باشيد كه ميتوانند رضايت مشتريان كنوني شما را جلب كند. همواره فروش به كساني كه قبلا از شما خريد كردهاند بسيار سادهتر از فروش به كسانيست كه تاكنون از شما خريدي نداشتهاند.
كليد سوم
- از ادعاهاي مبالغه آميز پرهيز كنيد، مثلا هيچ گاه نگوييد كه ما بهترين در جهان هستيم! حتي اگر اين ادعا درست باشد بهتر است آن را به كار نبريد، زيرا مشتريان تان به راستگويي شما شك كرده و فروش شما در خطر ميافتد. سعي كنيد از شعارهاي منطقي و قابل باور استفاده كنيد.
كليد چهارم
- ادعاهاي خود را به صورت عددي به كار بريد. مثلا اينكه محصولات ما 10 درصد ارزانتر از قيمت بازار است. البته اين ادعا در عمل نيز بايد اثبات شود. اينگونه شعارها قابل باورتر بوده و در ذهن مشتري تاثير بيشتري مي گذارد.
كليد پنجم
- براي ايجاد يك فروش ويژه استثنايي و غيرقابل رقابت، از تركيبي از تخفيفهاي ويژه و امتيازات و جوايز ارزنده استفاده كنيد. معمولا تخفيف به تنهايي باعث جهش فروش نميشود و بهتر است علاوه بر تخفيف، از قرعهكشي، اهداي جوايز و روشهاي ديگر جذب مشتري نيز استفاده كنيد.
پايان بخش اول
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.