شیوه ها و ایده های بازاریابی در یک اقتصاد راكد
شیوه ها و ایده های بازاریابی در یک اقتصاد راكد
امروزه شرایط عمومی اقتصاد جهانی چندان وضعیت مطلوبی نداشته و در این شرایط بحران جهانی از طرحها ، ایده های نوینی می بایست مدد جست که ما در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم.
- همواره تفکر بازاریابی داشته باشید. یک پوشه برای نگهداری هر نوع ایده خوبی که به ذهنتان میرسد، اختصاص دهید و نمونهی نامههای مستقیم پستی، آگهیهای تبلیغاتی چشمگیر و هر نوشته یا کاغذی که مربوط به امور تبلیغات میشود را در آن نگهداری کنید تا در آینده بتوانید در نتیجهی هر جرقهای در ذهنتان ( اصطلاحاً طوفان ذهنی Brainstorm ) از آنها استفاده کنید.
- بازار را هدف گذاری کنید. هر نوع تحول، تغییر و توسعهای را در روند صنعت، اقتصاد و صنایع در ارتباط با حرفه خود زیر نظر داشته باشید. رقبای خود را به خوبی بشناسید و پوشه و فایلی را برای بررسی عملکردهای هر یک از آنان اختصاص دهید.
- محصولات، خدمات و علایم تجاری خود را گسترش دهید. محصول یا خدمات جدیدی خلق کنید و آنها را به روز نگه دارید. اسامی و عناوین تجاری خوب برای محصولات یا خدمات جدید بسیار حیاتی هستند. محصولات و خدمات خود را همواره نو و به هنگام کنید تا مشتریان پیشرفت شما را مشاهدهکنند.
- یک تیم تشکیل دهید. یک تیم مشاوران بازاریابی یا روابط عمومی متشکل از کارکنان کلیدی درون سازمان خود و خارج از سازمان تشکیل دهید. در همایشهای تخصصی شرکت کنید. نشریات تخصصی بازاریابی را مطالعه کنید. به منظور رسیدن به گزینههای صحیح، با متخصصان بازاریابی خارج از سازمانتان مشاوره کنید.
- بودجه اختصاص دهید. در حال حاضر چه مقدار پول یا بودجه صرف بازاریابی میکنید؟ چه مقدار تمایل دارید که بپردازید؟ درصدی از درآمد ناخالص را که میتواند به بازاریابی اختصاص داده شود، تعیین کنید. سعی کنید که یا از طریقآگهی و تبلیغ و چه از طریق روابط عمومی به صورت ماهانه در بازار حضور خود را اعلام کنید.
- خود را در اذهان زنده و حاضر نگه دارید. روزنامهای یا نشریهای منتشرکنید. مقالاتی عرضه کنید. وب سایت راه اندازی کنید. در پایین هر پست الکترونیکیکه میفرستید، بخش متحدالشکلی را که شامل اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و شعار باشد را اختصاص دهید. به موکلان یا مشتریان خود، کارت پستی اعم از تبریک، دعوت یا غیره و یا کارت پستی الکترونیکی بفرستید تا ارتباط تان با آنها حفظ شود.
- با نشریات ارتباط داشته باشید. بخشی را برای ارتباط با نشریات و کارخبری تشکیل دهند. اطمینان حاصل کنید که با نشریهای کار کنید که سرویس خبری online دارد و دارای صفحات تصویری با کیفیت بالاست.
- به سازمانهای اجتماعی – محلی و همچنین گردهماییها بپیوندید. با سخنرانان در کنفرانسهایی که شرکت میکنید، تماس بگیرید.
- به تماسها و سفارشات به سرعت پاسخ دهید. اگر به هر دلیلی در دسترس نبودید، تماس گیرنده را به شخص دیگری که جانشین شما هستند، ارجاع دهید. بخشی از وب سایت خود را به نیازهای مشتریان اختصاص دهید.
- اطمینان حاصل کنید که برای مراجعه کنندگان به وب سایت و کلاً مردم، تماس با شما آسان است. همیشه و در همه حال، تماسها و پیامها را پیگیری کنید.
- تبلیغ کنید. یک بروشور جدید از محصولات و خدمات خود تهیه کنید و یا آنها را در صورت موجود بودن به شکل بهتری تغییر دهید. سعی کنید شماره تماسی داشته باشید که به راحتی قابل یادآوری باشد. روی تمام محصولاتتبلیغاتی، آدرس وب، ایمیل و شعار خود را همواره بگنجانید.
- در نمایشگاهها، حامی مالی غرفههای معروف شوید. گردهمائیهایی را دردفتر خود ترتیب دهید یا در یک سمینار و کنفرانس یا گردهمایی، سخنرانی ایراد کنید.
- برای نشریات یا روزنامههای محلی، مجلات بازرگانی محلی و نشریات بازرگانی- تجاری ستون سرمقالهای بنویسید. مقالهای چاپ کنید و آن را برای صنف خود بفرستید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.