راهکارهای بقا برای شرکتها در شرایط بحران

راهکارهای بقا برای شرکتها در شرایط بحران

 

Royalty-free 3d computer generated people clipart picture image of a diverse circle of colorful people holding hands, symbolizing teamwork, friendship, support and unity.

  1. مراکز هزینه وعناصر هزینه را بازنگری کنید. ( حساس شدن به هزینه ها) و هزینه های استراتژیک غیرضروری وغیرمفید را کاهش داده ویا حذف کنید.
  2.  ارتباط خود را با مشتریان نزدیک تر وبیشتر کرده وحفظ کنید تا انتظارات وترجیحات آنها را بهتر بشناسید ومناسب تر پاسخ دهید.
  3. خدمات مشتریان را بعنوان اولویت و ضرورت برای ماندگاری در کسب وکارتان بدانید.
  4. بازاریاب باشید وفرصتهای جدید،تقاضاهای پنهان وناشناخته های بازار را کشف کنید تا مشتریان جدیدی جذب کنید.
  5. رقبا را بپائید. هرگاه وهرجا که آنها کنار می کشند، شما سرمایه گذاری کنید ودر دید مشتریان باشید که خود نوعی مزیت است.
  6. منافع ومزایای محصولات خود را با مشکلات ومسائل مشتریان ربط دهید تافضای خرید ایجاد شود ومشتری خواهان خرید از شما گردد.
  7. در دوره بحران به جای تحریک احساسات خریداران، مشاور و راهنمای مناسبی برای آنها باشید تا درست تصمیم بگیرند وبه شما اعتماد کنند و بازاریاب شفاهی ومرجع شما باشند.
  8.  در بحران به جای کاهش کیفیت وقیمت در جستجوی افزایش خدمات وارزش اضافی ودلخواه برای مشتریان باشید.
  9. به شاخص ها،معیارها ورفتارها توجه جدی داشته باشید تا عملکردها را بهبود بخشید.
  10.  آمیزه بازاریابی خود را بازبینی ومتحول کنید تا متناسب با شرایط مشتریان وبازار باشد.
  11.  از انواع ابزارهای بازاریابی مستقیم از جمله  پست سفارشی ، بازاریابی اینترنتی،  بازاریابی دهان به دهان استفاده کنید.
  12.  مدیریت هزینه های کوتاه مدت برای منافع چشمگیر در بلندمدت را بعنوان اقدامی مهم در دوره بحران فراموش نکنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.